Lej et areal på Skamlingsbanken

Lån et areal til et arrangement

Lej Besøgscentret Skamlingsbanken

Besøgscentret kan lejes til møder og lignende uden for åbningstiden.
Leje af Besøgscentret inklusiv vært koster:
1000,- pr påbegyndt time for op til 25 deltagere.
1250,- pr. påbegyndt time for over 25 deltagere.

Udendørsarealer

Har du ideer til et arrangement på arealerne omkring Skamlingsbanken, kan du sende en mail til museum@museumkolding.dk
Vi vil gerne kende dine overordnede tanker om arrangementet, antal deltagere, dato og hvilket areal du ønsker at anvende.

Som arrangør af små eller store arrangementer, er det dit ansvar at indhente de nødvendige tilladelser, så du kan afholde dit arrangement på lovlig vis.
Efter din henvendelse til os, bedes du sende en ansøgning.

Inden du sender din forespørgsel, bedes du orientere dig i nedenstående praktiske oplysninger.

Vi glæder os til at høre om dit arrangement.

Beskrivelse af området
Det er muligt at låne Folkemødepladsen, der er et stort kuperet område med udsigt over Lillebælt. Pladsen kan rumme op til 5000 gæster.

Derudover er det muligt at låne arelaer omkring Klokkestablen, monumentområdet på Højskamling samt arealet foran Besøgscenteret.

Det er en god ide, at tage ud og se området inden du sender en ansøgning. Husk at afmærke på et kort hvilket område du ønsker at anvende. Brug evt. dette oversigtskort.

Trafikale forhold
Da adgangsvejen op til Restauranten og Besøgscentret er smal, skal busser anvende busparkeringspladsen på Skamlingvejen.
Afsætning af gæster kan foregå på vendepladsen ved restauranten.
OBS! Ved store arrangementer kan afsætning dog ikke ske på vendepladsen, da det vil give trafikale udfordringer.

Det er muligt at anvende marken ved siden af den permanente parkeringsplads til eventparkering. Se oversigtskort på denne parkeringsoversigt.
Det er arrangørens ansvar at tage kontakt til dyreholder samt stå for planlægning og afvikling af parkering.
Kontaktoplysninger til dyreholder fås hvis ansøgningen godkendes.

Arrangør skal sørge for skiltning.
Arrangør kan opkræve parkeringsafgift hvis det ønskes.

Toiletter
Offentlige toiletter findes i Besøgscentret. Ved større arrangementer anbefales at leje en toiletvogn.

Andre særlige forhold
Vær opmærksom på at der er begrænset adgang til området for gangbesværede, kørestole mv.

Toiletter, scener, telte mv. må opsættes midlertidigt i forbindelse med et arrangement.

Ved et større arrangement på Folkemødepladsen vil lejen være 5 kr. pr. gæst, som afregnes efter arrangementet er afholdt.

Tilmeld dig vores Nyhedsbrev